zondag 28 juni 2015

Aftellen ~ 1

Die laatste weken van het schooljaar zijn altijd de meest drukke; schoolreisje, lustrumweek  en feestjes van kindjes die in de vakantie jarig zijn.
Dit zorgde er al voor dat miss T van de week 's avonds echt niet in slaap kon komen, haar hoofd zat veel te vol om tot rust te kunnen komen.


En al staat ze iedere morgen vrolijk naast haar bed, het tempo is er  uit. (op tijd op school komen kost veel moeite, doorzetten, tact en humor van onze kant)
Het is nog maar twee weken tot de zomervakantie, dus het is nog te overzien.

Gelukkig is het nu weekend en doen we gewoon niet al te veel.
We zijn buiten en genieten van de zomer in onze tuin.


Wat we wel deden was gisteravond na het eten nog naar Meyendel, voor een avondwandeling.
Wat een stilte ervaar je dan, we zagen konijntjes, een kleine kudde Konikpaarden en een vrolijk huppelend meisje.







En nu speelt het meisje buiten en ga ik m'n tuinstoel terug veroveren van kater Muis.


Ik moet nog een weekmenu maken en met oog op de zomerse dagen, die we deze week gaan krijgen, denk ik, dat ik veel salades op het menu zet.
.
Een fijne zondag en een zonnige zomerse week gewenst.

8 opmerkingen:

  1. Ik vind die laatste weken zo onrustig he, voor de jongste is het nog een paar dagen en dan is het vakantie. Zijn we echt aan toe! Succes met de laatste loodjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier gaat het net zo. Voor onze meiden nog vier dagen school. En dan heerlijk genieten van geen clubjes, sport etc
    Heb je zelf ook al vakantie over twee weken?
    voor mij nog vier weken werken. Maar dat is parttime dus tussendoor ook voor mij al wat vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb over 2 weken zelf ook vakantie en dan gaan we ook meteen op pad. Dus dat ia dan 3 weken lang geen haast en heel veel tijd voor elkaar!

      Verwijderen
  3. Heerlijk zo zeg, nog even 's avonds zo'n wandeling maken om even de zinnen te verzetten.
    Vond de school ook erg druk tegen het einde. Kan er ook niet wat van dat leuks tussen de kerst- en meivakantie worden gedaan, vraag ik me dan af...Straks lekker vakantie. En waar!! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig dat de vakantie in zicht is joh!
    Wat een heerlijk wandeling, hmmm ik ruik de kamperfoelie bijna! ;-)
    's Ochtends vroeg en 's avonds zijn ook onze favoriete bosmomentjes, ik vind het licht dan ook zoooo mooi!
    En wat je zegt, heerlijke rust en je ziet veel meer wild!
    Succes met de laatste loodjes, en smulse van de salades! Goed idee, met die warmte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een wandeling na etenstijd, hoe licht het ook is op de een of andere manier is de sfeer dan anders. Zo bijzonder! Ook hier de laatste loodjes. Wij zitten in de laatste week. En we gaan het redden, maar vooral manlief is echt helemaal op.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier ook kindjes aan vakantie toe, heerlijk, laat maar komen!..
    Tarja gaat steeds meer op haar vader lijken!

    liefs Greetje

    BeantwoordenVerwijderen