vrijdag 3 april 2015

goede vrij(e) dag

Vandaag is mijn vrije dag.

Miss T is al sinds gister vrij en ging toen met lief op stap, een kijkje nemen bij zijn werk en daarna ook naar het zwembad.
Toen ik aan het eind van de middag naar huis whappte, kreeg ik te horen dat het heel leuk was geweest, maar Pukkie nu met hoofdpijn op de bank lag.
En inderdaad toen ik thuis kwam, zag ik een meisje met een wit gezichtje op de bank liggen, te moe en te gammel om te eten, dus meteen pyjama aan en naar bed.

Vannacht kroop ze al bij ons in een bed, een koortsig meisje, die dan ineens veel kleiner lijkt dan ze eigenlijk is.
Vanmorgen leek het weer beter te gaan, we bleven samen in bed liggen en zij las mij een stukje voor.  Samen langzaam opgestaan, crackers met jam en thee met honing. Ze fleurde weer een beetje op, daarom gingen we eerst maar boodschappen doen.


En het ging eigenlijk best goed. Nu zochten we ook wat dingen uit die vast lekker waren voor een zere keel.
Zij dacht dat pannenkoeken eten zeker zou helpen.


En als ze er dan maar eentje op krijgt, moet ze zich echt niet lekker voelen.
Het werd verder een middag van bankhangen, afgewisseld met voorlezen of een spelletje doen.


Het is misschien niet de meest avontuurlijke vrije dag geworden (ik had eigenlijk bedacht om nar de geitenboerderij te gaan, want daar moeten nu heel veel jonge geitjes geboren zijn), maar het was goed zoals het was.
En morgen is het weekend!

Fijn weekend allemaal!


2 opmerkingen:

  1. Beterschap voor Miss T, gelukkig wordt ze fijn vertroeteld! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto van je mooie dochter, wow die ogen! Beterschap voor miss T, leuk is het niet, ziek zijn. Maar het klinkt wel als een relaxte middag, lekker met een dekentje op de bank.

    BeantwoordenVerwijderen