maandag 2 juni 2014

Moestuinmaandag

het is maandag, tijd voor een rondje moestuin.
Nu is het niet zo dat ik alleen op maandag de tuin in loop.
Eén van de eerste dingen die ik 'sochtends doe (na katten eten geven en aankleden) is, een rondje moestuin.
Even kijken hoe alles erbij staat en of de slakken in de nacht niet al te erg hebben huis gehouden.

Worteltjes zaaiden we in een emmer en ze doen het!

Ik was zo blij dat de sperzibonen zo mooi opkwamen, helaas vinden de slakken een mals bonenplantje niet te versmaden en ze staan er nu een beetje zielig bij.
Maar ik blijf hopen dat het nog goedkomt.

Op de andere helft van de bonenbak staan de erwten en zij bloeien, ik zie ons straks weer plukken en doppen. Er gaat niets boven tuinverse doperwten.

Emmer spaanse peper. Er zijn al wat pepers verdwenen in de pastasaus, curry of nasi.

De tweede bak gevuld met broccoli, bieten, uien en wat kruiden
Broccoli doet het goed, maar ik juich nog niet, want vorig jaar waren het geen slakken die de broccoli kaal vraten, maar de rupsen van het koolwitje.

Bietjes

Kijk, kleine aardbeitjes. Die aardbeien groeien gewoon overal tussen door, langs de bakken en over een afscheidingsmuurtje,

Aalbessen met rode blosjes

Dit was even een snel rondje door de tuin.
Gezellig dat je mee bent gelopen.

Moestuinmaandag is het initiatief van Helena van Hollandse Klei, bij haar vind je ook meer deelnemers

1 opmerking:

  1. Wat is je moestuin mooi.
    Daar ga je weer veel plezier aan beleven.
    en aardbeien zo lekker.
    liefs sannie

    BeantwoordenVerwijderen