maandag 30 juni 2014

(moes) tuin geluk

Kijk eens wat ik van de week in de schemering door de tuin zag scharrelen.
Een egeltje!
Daar word ik helemaal gelukkig van, want ik vind het niet alleen aandoenlijke, grappige beestjes; egels eten slakken.
Mijn grootste plaag in de moestuin.

foto is heel slecht, maar hier scharrelt stekelmans

En sinds meneer Stekelmans is verschenen, verdwenen de kaalgeknaagde plantjes.
Ik heb zelfs weer hoop op sperziboontjes.



En zij is heel lief en loopt me vaak miauwend (kletsend) achter na, maar wat betreft ongedierte bestrijding is het niets.
Een indrukwekkend uiterlijk is nu eenmaal niet genoeg.


3 opmerkingen:

  1. Ik heb een vriend die heeft een moestuin op de tweede etage en nog komen de slakken daar..het zijn hele hardnekkige beesten hoor! En ik vind egels ook zo lief er uit zien, ondanks de stekels ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jah egeltjes zien er superleuk uiten het is een goed teken dat ze in je tuin komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldige oplossing dus voor je slakken! Zie je wel dat de natuur voor zich zelf zorgt;-))
    En Poes? Die zou muizen moeten vangen! Dat doet de mijne wel en voorkomt zo een muizenplaag!
    Dag Hannah

    BeantwoordenVerwijderen