maandag 12 mei 2014

moestuinmaandag

Wat een regen de afgelopen dagen.
Ik denk dat alle planten nu zwemvliesjes in plaats van worteltjes hebben.

Nadat de eerste sla binnen één nacht door vraatzuchtige slakken volledig was verdwenen, Komt nu heel voorzichtig weer nieuwe pluksla op. Ik hoop dat zij het wel redden.

De worteltjes komen op, zij staan in grote emmers gezaaid, dus ik kan straks flink gaan uitdunnen.

Het spaanse pepertje doet het goed, maar wil zo graag veel zon.

De bak met erwten, helemaal plat geregend en verwaaid.

Een dapper broccoli plantje

En hier kan ik al gaan oogsten. Tijd voor een  rabarber/appel-crumble.

Alleen de aardbeien, die gewoon gezellig door de tuin woekeren, trekken zich niets van het weer aan en bloeien en groeien.

Regen hebben we de afgelopen dagen nu wel genoeg gehad.
Graag voor de komende week veel zon en warmte.....

Moestuinmaandag is het initiatief van Helena van Hollandse Klei.

3 opmerkingen:

  1. Ja, tijd voor een zonnedans! Anders ben ik bang dat ik alleen nog maar met lieslaarzen kan tuinieren....!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmm...rabarber/appel-crumble...kijk maar uit, straks heb je heel blogland op bezoek! ;-)
    De zon...hier is ze eindelijk achter de wolken vandaan gekropen, zaaalig!
    Zonnige dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je dochter begint zo op jou te lijken, terwijl ze toen ze klein was veel meer op je man leek. Op de foto's dan he? Leuk om te zien die veranderingen :)
    Je tuin gaat fijn, morgen weer goed weer, tot zondag minstens. Jeej!

    BeantwoordenVerwijderen