dinsdag 6 mei 2014

Celiac Awareness Month

Wat hebben we de afgelopen dagen zoal gegeten?

Dit is altijd een fijn ontbijt op dagen, dat we wat meer haast hebben.
en uit eigen ervaring weet ik ook dat dit een ontbijt is wat goed vult. Veel glutenvrije producten worden met rijstmeel bereidt en dit is nu eenmaal licht verteerbaar.

Taart eten bij I.kea.
I.kea verkoopt  in hun restaurant glutenvrije taartpunten en als je aan een medewerker vertelt over coeliakie, dan zijn ze altijd bereidt om een nieuwe taart, die nog niet is aangesneden van achter te halen, zodat er geen gevaar is op kruisbesmetting.
dus wij gaan daar af en toe taart eten als uitje.

Het broodtrommeltje voor de bso.
Glutenvrije crackers en koekjes hebben ze al voor haar staan, deze worden door de leidsters zelf besteld met de wekelijkse boodschappen.
Alleen de lunch neemt ze van thuis mee (vandaag een boterham en een mini paprika)


En dit was wat we aten vanavond.
De glutenvrije pasta komt bij de D.irk vandaan en is in het pasta-schap te vinden.


4 opmerkingen:

  1. Ik had laatst bij de Lidl glutenvrije pasta gekocht. Smaakte erg lekker. Wat fijn dat de IKEA medewerksters zo goed meedenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is wel een behoorlijk geregel en goed opletten geblazen he? Maar wel fijn dat zelfs Ikea een glutenvrije taart heeft! Het lijkt me beslist niet altijd gemakkelijk, glutenvrij leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank voor je antwoord over kruisbesmetting! Dat vroeg ik me af, of het kleinste kruimeltje al iets doet. Dat betekent dat je niet het kleinste risico kan nemen bij twijfel.... aan de andere kant misschien ook wel goed omdat je anders wellicht neiging krijgt de grenzen op te rekken. Ik snap nu ook waarom jullie zoveel mogelijk allemaal glutenvrij eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is behoorlijk aanpassen he? Maar liever aanpassen dan ziek. Dank je wel voor je post....

    BeantwoordenVerwijderen