maandag 3 februari 2014

Remedie tegen winter-blues

Ik heb er echt last van, iedere winter opnieuw, te weinig licht en terwijl m'n gevoel zegt doe rustig, trek je terug, moet ik helaas toch verder.
In het donker de deur uit en 's avond in het donker weer thuis, te weinig daglicht en dat vreet energie. Dus ben ik moe, zo ongelooflijk moe!

En dat wil ik niet, zo ben ik niet.
Dus ik zorg voor:
frisse lucht, zo vaak als ik kan even naar buiten (zij vindt het niet erg)


veel fruit


tijd voor mezelf 


goed eten


En vooral; blijven lachen


En we gaan al de goede kant op, want de afgelopen week toen ik naar m'n werk fietste was het al bijna licht en 's avonds op weg naar huis, hoefde ik geen fietslamp meer aan te knippen!
Nog even en dan zeg ik weer dat ik aan het eind van de middag thuis kom in plaats van 's avonds.

8 opmerkingen:

  1. Je hebt ook lampen die je door je dip kunnen trekken hè. Helpt echt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook zo zat met dat donker! Maar vanmorgen ging Riven al naar school in het licht, dat was een fijn gevoel. Evenals het zonnetje dat nu lekker naar binnen schijnt en de strakblauwe lucht! Mijn uitje was in de rolstoel naar de supermarkt, maar was blij toch even buiten te zijn :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaa herkenbaar. Het is gelukkig imbolc geweest nu, dus echt merkbaar meer licht! Joepie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En vandaag een heerlijke dag met veel zon! Dat deed mij weer even goed...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn Lief heeft er ook zo'n last van en heeft een 'daglichtlamp' aangeschaft. En het werkt écht. Ik vind het ook fijn om er bij te zitten, maar hij kan niet meer zonder in deze donkere wintermaanden.
    Maar tegen de echte zon kan niets op! Veel buiten zijn als het zonnetje schijnt!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig gaan de dagen weer lengen...vond het dit jaar ook zwaar :o[

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook overdag lekker naar buiten gaan voor ontspanning frisse lucht helpt ook
    heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Even OT: ik heb een slotje op mijn blog gezet en wil je graag uitnodigen zodat je kunt blijven lezen en reageren. Zou je me even willen mailen op moiradoethaarding apestaartje gmail punt com?

    Hoop van je te horen!

    BeantwoordenVerwijderen