woensdag 11 september 2013

woensdagmiddag is nog steeds knutselmiddag

Miss T. en ik moeten nog erg wennen aan het strakke school/werkritme wat we weer hebben, we zijn allebei moe aan het eind van de dag en hebben op onze eigen manier tijd voor ons zelf nodig.

Vanmorgen, nadat ik Tarja naar school had gebracht, kreeg ik 'hulp' in relaxen van kater Flo, die zich tegen me aan nestelde en er voor zorgde dat ik lekker bleef zitten (om hem te aaien)


Het lukte me om me los te rukken van deze witte haarbal en boodschappen te doen voor ik Tarja weer kon op halen. Vanmorgen hadden we een paar kastanjebolsters op straat gevonden, van de boom gerukt door de storm van gisteren. Dus gingen we om half 12 wel even bij de kastanjebomen kijken of er misschien al kastanjes op de grond lagen. Helaas, alleen knalgroene onrijpe bolsters gevonden, maar ook die zijn mooie versiering op de seizoenstafel.

En de woensdagmiddag is niet goed voor ons zonder  knutselen of bakken. We deden allebei vandaag.
Eerst heeft Tarja zitten schilderen, ze tekent verhalend - dit zijn kattenpootjes op de vloer - en nu wordt de vloer gedweild (ik dweilde ook de vloer) en wordt alles weer schoon - schildert hele vlakken blauw.
En zo heb ik bij de verschillende tekeningen ook verschillende verhalen gehoord.

hier maakt ze een 'handtekening'



Het bakgedeelte van de middag lag meer bij mij, Tarja deed vooral het voorproeven.
Als je straks gaat tracteren, moet je toch weten of het wel lekker is.


glutenvrije minicupcakes

Het is misschien geen gezonde tractatie, maar ik wil toch op deze manier laten zien dat glutenvrij ook lekker is! (cupcakes zijn gemaakt met DovesFarm glutenvrij zelfrijzendbakmeel)
En daarbij wilde de bijna 5-jarige heel graag cupcakes tracteren en wie kan haar dat nu weigeren.....

1 opmerking:

  1. Heerlijk zo'n knutselmiddag zeg! En poezen aaien staat garant voor een lagere bloeddruk en veel rust ;-) Ik maak wel eens voor de visite een glutenvrije appeltaart en zeg dan niets, negen van de 10 keer vinden ze het zalig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen