maandag 9 september 2013

Moestuinmaandag

Een moestuin in verval,  meer kan ik er niet van maken.


Ik weet niet welk insect deze prachtige ronde gaatjes uit mijn bieten eet

tomaatjes, nog te klein en te groen om binnen te rijpen
Mijn moestuin loopt op haar eind. 
Goed waren dit jaar, de erwten, de aardbeien en de kruiden.
Teleurstellend; de broccoli, de koolrabi en de sla, alles werd door slakken of rupsen opgegeten.
Verrassend; de spinazie, ik zaaide ze in een open plek en ik heb handen vol kunnen oogsten voor allerlei roerbakgerechten.

Moestuinmaandag is het initiatief van Helena van Hollandse Klei, kijk bij haar voor meer deelnemers.


7 opmerkingen:

  1. Het verval vind ik zelfs mooi.... tja en wie die mooie rondjes maakt? Het zijn in ieder geval lekkere bietjes!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het verval is prachtig, het hoort bij deze tijd van het jaar en ik kan er ook oprecht van genieten.

      Verwijderen
  2. Ha ha, ja, de bieten zijn vast erg lekker!
    Ook bij mij is het verval flink ingezet. De laatste keer dit, de laatste keer dat..... maar gelukkig ook nog veel wintergroenten. En pompoenen. Mmmmm. Heb je al vlier geplukt? VOor de winterjam?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er groeit hier weinig vlier in de buurt, ik heb al heel wat wijkparken afgestruind, maar nog niets gevonden.
      Wel jammer, vlierbessen zijn zo gezond.

      Verwijderen
  3. Oh mijn bieten zijn geloof ik winterbieten want die zijn nog ieniemini.
    Maar werkelijk geen enkele vlier in de buurt? Hier barst het ervan, gewoon in de woonwijk dus. Alleen zijn de meesten nog niet rijp, dus moeten we nog een weekje ofwat wachten.
    Ik heb btw ook het snode plan om eens rozebottelsiroop te gaan maken en pluk nu al 2 dagen her en der rozebottels, heb jij dat al eens gedaan? Het is wel nogal bewerkelijk met die pitjes namelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een evaluatie moment zo aan het eind van het seizoen. Jammer dat niet alles even goed lukt, maar fijn dat er ook heerlijke successen waren. Wij hebben ongezaaide pompoenen in het vooruitzicht, ze groeien goed. De ongezaaide zonnenbloemen waren ook een groot succes en volgend jaar planten we de zaadjes die we er van geoogst hebben in onze nieuwe tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, het einde nadert hè?! Hier ook hoor, de laatste courgettes liggen te rijpen, de pompoenen zijn waarschijnlijk niet op tijd klaar.... we hebben weer veel geleerd voor volgend haar zullen we maar zeggen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen