woensdag 30 januari 2013

Zomaar een woensdag

Wat heerlijk om een collega met oudere dochters te hebben, die hun oude speelgoed ineens gingen opruimen. Zodoende kwam ik gister thuis met een tas vol met roze kleurig meisjes speelgoed.

Vanmorgen waren de eerste woorden van miss T of ze met de paardjes mocht spelen (één van de dingen uit de tas was een paardenstal met paarden en hindernissen).
Nog voor ik beneden was, zat zij al in de nog donkere kamer alle paarden op rij te zetten.



Zo zat ik op de bank, te kijken naar haar spel en vooral te luisteren naar alle verhalen die ze al spelend vertelde. De paarden werden onmiddellijk verdeeld in moeders en kinderen, dat moeder-kind spel zit er bij haar heel diep in.
Maar ook sprookjes horen echt bij haar belevingswereld, want vlak voor we er even uit gingen voor het maandelijkse ritje naar de bieb, sloot zij het (roze ) luchtkasteel (ook uit de tas) en vertelde erbij dat ik zachtjes moest doen, want Doornroosje was in het kasteel en die moet natuurlijk 100 jaar slapen. Erbij vertelde ze ook dat Doornroosje van de appel had gegeten, waardoor ze moest slapen.
Op mijn commentaar dat het Sneeuwwitje was met de appel, gaf zij terug dat Sneeuwwitje er ook bij was en dat zij nu het spinnenwiel had gepakt.
Maar zij ze fluisterend 'die hoeft niet zo lang te slapen hoor.'
Dan begrijp je wel dat ik met een grote glimlach met haar heel zachtjes de deur uit ben gegaan.


Na een paar dagen van grijs, grauw en veel regen, was daar ineens de zon en ook (al was 't maar even) een fel blauwe lucht.


En om de zon te vieren, een verse bos tulpen voor op de tafel.


En de bolletjes die ook al zo hun best doen om het hier al een lente-uitstraling te geven.


En woensdag is hier toch wel knutsel dag, nu had ik nul knutsel inspiratie, maar dochterlief was het niet vergeten en vroeg dus of het al middag was, want we 'moesten' nog knutselen.
Gelukkig was ze met kleien ook zeer tevreden.
Hier haar idee van een klei-maskertje (deze barst niet als je in de lach schiet)


En nee hoor, geen studiedag. Miss T blijft voorlopig op woensdag thuis om de schoolweek, die haar gewoon heel veel energie kost, te breken.

8 opmerkingen:

  1. Ah lief, dat kleutergebabbel. En de magische aantrekkingskracht van paarden op kleine meisjes is zo mooi om te zien :) Groot gelijk dat ze lekker een dagje thuis blijft!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spelen met paardjes is super. Ik zeg niks ;) (Je hebt vast wel mijn blog van vd week gezien?)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach wat heerlijk zo'n speelmeisje. Daar kan een moeder zó van genieten! Stiekem luisteren naar de speelverhalen. Heerlijk moet het zijn om zo'n ongedwongen en vrij klein meisje te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk, de middelste kon dit ook altijd zo leuk! En wat goed van je een dag in de week thuis houden, prima toch.
    Sommige kinderen hebben dat nodig, zo kan mijn adhder ook niet elke schoolweek vol houden, en ligt ook 1 keer in de 14 dagen een middag heerlijk op de bank.
    Ik zeg altijd maar beter een keer er niet en voor de rest een gezellig kind op school dan maar strak vast houden aan die uren en het kind doodongelukkig op school en thuis hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijke dag!! Zo belangrijk voor kleintjes (nou ja, ook voor groten eigenlijk) van die rommeldagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi om zo'n spelend kind (uit) te horen! En lief dat ie andere kinderen aan jullie denken.

    BeantwoordenVerwijderen