zondag 13 januari 2013

zo kom je nog eens ergens.


Het pontje bij Krimpen aan de Lek.
Daar stonden we zomaar ineens op zaterdagmiddag.
We moesten even iets ophalen in Papendrecht, en onderweg zag ik op de borden 'Kinderdijk' staan, daar was ik nog nooit geweest.
Rob stelde voor om naar Kinderdijk te rijden en daar een stuk te gaan lopen, het was immers een prachtig, zonnige dag.
We reden over de dijk langs allerlei mooie dijkhuisjes. Nu moet ik wel zeggen dat miss T. niet heel erg gezellig was, de vermoeidheid van de week komt er op zaterdag uit. We reden dus met een mopperend meisje op de achterbank, tot we bij de molens van Kinderdijk waren, we parkeerden de auto en  keken naar achter en daar lag miss T. nu diep in slaap.
Lief en ik keken elkaar aan en besloten dat zij haar slaap heel goed kon gebruiken. We reden weg en gingen verder de Lekdijk af, zagen heel veel kleine dorpjes. Het verbaast me dan hoe landelijk(rustig en mooi) het hier is, zo onder de rook van de randstad. We kwamen tot aan Vianen, omdat het al het eind van de middag was besloten we om terug te rijden, met miss T. nog steeds diep in slaap. Terug reden we volgens de route die Rob de week er voor per motor nog had gereden.
En ineens werd er achterin ook iemand wakker en die vroeg meteen 'of we er al zijn'....
Met de pont vond ze wel wat, al kon ze zich niet voorstellen, hoe een auto zomaar een boot kon oprijden...


Maar zo kwamen wij op het pontje bij Krimpen aan de Lek.

Vanmorgen hier geen witte wereld, maar wel een mooi laagje rijp op alle planten in de tuin.




Dit was fotograferen met hindernissen want er liep een hele tijd een grijze kater om me heen te draaien, alleen toen ik hem ook op de foto wilde zetten, gooide hij z'n staart in de lucht en verdween snel achter het hek.

Van binnen uit zag ik nog meer winter, ijsbloemen op het badkamerraam.




Veel schoonheid in dit winterse weekend.

4 opmerkingen:

  1. Mooie omgeving en mooie foto"s fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nuce pics! :)

    Toevallig dacht ik vorige week aan Kinderdijk, dat ik Jill dat nog nooit heb laten zien. Gaan we van het voorjaar doen, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee, San! Zo, even bijgelezen....

    Ja, dat pontje bij de Lek! Mooi is't daar... (nou zul je wel denken: hoe weet zij uit Friesland dat nou, maar Dirk (aboriginal uit de binnenlanden van Utrecht) heeft er familie wonen, vandaar ;o))

    (heb nieuwe site! www.ravensburrow.nl; kom je eens langs? Ook een kruidensite, de link vind je daar ook)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi!!
    {vergeet altijd mijn camera mee te nemen op mijn wandelingen, terwijl ik zoveel moois zie...}

    BeantwoordenVerwijderen