woensdag 19 september 2012

woensdagmiddag bakken

Een hele vrije woensdag hebben we nu niet meer, want op woensdagmorgen gaan we samen de deur uit.


Ik breng Tarja naar haar klas en mag dan net als iedere woensdag samen met haar een werkje doen (lees puzzelen, teloefening, etc). En als de juf de deur sluit en alle nog aanwezige ouders de klas moeten verlaten, hoef ik nog steeds de school niet uit.
Ik ben 'borduur'-moeder, iedere woensdagochtend ga ik een uurtje samen met 2 kleuters borduren op figuren van gaatjeskarton. Een uurtje van steeds draad in de naald doen, helpen met achter-naar voor of van voor-naar achter steken en vooral heel veel met de kindjes kletsen over wat ze graag doen, lievelingskleuren en alles wat ze willen vertellen. Ik doe dit nu al drie weken en ik vind het geweldig leuk om te doen.
(en ik vind het ook heel leuk om stiekem mijn kleine, grote dochter nog te kunnen gadeslaan in haar doen en laten in de kleuterklas). En rond 10 uur als de kindjes hun werkjes opruimen om te gaan eten en drinken, ruim ik de borduurmand op en zit m'n ochtendje er op.

Iets meer dan anderhalf uur later sta ik weer bij school om Tarja op te halen en ze was helemaal trots, want in haar rugtas zat het eerste 'werkje' dat ze had gemaakt.


Woensdagmiddag is hier toch altijd wel knutsel of bakmiddag en na een chill moment op de bank en soep met brood eten, zijn we cupcakes gaan bakken.
Het recept had het over rijstmeel en ketanmeel (kleefrijst), maar ik was te lui om nog naar een toko te gaan, dus ik heb gewone rijstebloem gebruikt, met als idee, is het niet lekker dan hebben we in ieder geval de lol van het versieren gehad.

Cupcakes geglazuurd met roze (natuurlijk), fondant gekleurd en uitgerold en dan maar vormpjes maken.



En dit is het resultaat na een uurtje met beide dochters cupcakes versieren.
Natuurlijk meteen geproefd en ze smaken heel goed.


Dus vandaag knutselen met fondant in plaats van lijm en papier.

1 opmerking: