zaterdag 25 augustus 2012

Verliefd zijn op een stad.

Het kan, echt waar.
Ik verloor afgelopen week mijn hart aan Barcelona. Wat een mooie stad, wat een relaxte stad, wat een sfeervolle stad, wat een romantische stad.

Dit jaar geen vakantie naar exotische oorden, zoals vorig jaar, maar dit jaar een stedentrip, met z'n vijven naar Barcelona.
Een appartement in de wijk Gothic (past al goed bij mijn muzieksmaak), het oude centrum met de mooie gebouwen, kleine steegjes en pleinen.

We hebben een paar dagen rondgelopen, van toeristische hoogtepunten tot het dagelijks leven. Allemaal hebben we genoten van het straatleven, het ritme van het leven daar.

Ik zou iedere foto wel willen laten zien, maar dat zouden er wel heel erg veel gaan worden, dus een selectie van foto's (en dan zijn het nog wel heel veel)





















Ja, het kleine meisje eet een ijsje! We hadden een ijssalon gevonden, waar ze bekend waren met coeliakie, 's ochtends met schone machines  werd er eerst ijs gemaakt, wat absoluut niet met iets van gluten in aanraking was gekomen en dit ijs werd ook bewaard in een aparte vriezer om kruisbesmetting uit te sluiten.
Verder viel het me op dat ik de opmerking 'sin gluten' op veel artikelen tegen kwam of het nu in een natuurvoedingswinkel was of in een heel kleine buurtsuper, zelfs op borden van standaard waterijsjes werd dit bij de betreffende ijsjes vermeld.
Met uit eten gaan durfden we de gok niet te nemen en kookte ik eerst voor Tarja, dus zij had al gegeten voor wij een terras op zochten om zelf te eten. En terwijl wij aten vermaakte zij zich met tekenen of  stond met grote ogen naar de straat artiesten te kijken.


Dit was dan ook echt het einde van de zomervakantie, maandag begint de middelbare school weer en gaan zo langzaam aan de colleges ook van start.
En maandag gaat Tarja een ochtendje wennen op haar basisschool. Het schoolleven gaat nu voor al mijn kinderen van start.

9 opmerkingen:

  1. Ziet er geweldig mooi uit zeg! En inderdaad heel gemoedelijk :) super dat jullie zo'n leuke tijd hebben gehad. Wow, dat miss T ook al naar school gaat. Onder dit bericht stond een linkje naar een post van half 2009, met allemaal foto's van een dikke lachende baby T. Ik vond haar heel lang echt zo'n klein peutertje blijven maar ze is opeens zo veel veranderd de laatste maanden maar nu helemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige foto's!! En leuk om je 'grotere' kinderen ook te zien, mooi!! Veel succes met starten maandag. Spannend voor Tarja (en jou), wennen op school!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie stad idd. En lastig, coeliakie, maar zo gaat het toch wel?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het dieet is goed te doen, het opletten op kruisbesmetting is nog wat onwennig (ik denk dat we hier nog wat overdreven in zijn)en het constante etiketten lezen, want artikel x van merk y mag wel, maar zelfde artikel van merk z bevat weer gluten.
      Het enige vervelende is dat we op onbegrip stuiten op plaatsen waar je het absoluut niet verwacht, op de kinderopvang :(

      Verwijderen
  4. Prachtig zeg, en wat fijn dat het zo goed gaat met Miss T ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oohjaaa, ik vond Barcelona ook geweldig. Geweldige fotoos, zalig hè om zo in een andere wereld te vertoefen... En nu is het vast ook best fijn om weer "gewoon" te doen. Ik heb mij wel voorgenomen om nog even héél hard te genieten van die laatste vakantieweek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was voor Barcelona ook al weer drie weken aan het werk, maar toch heb ik nu de schoolvakantie er helemaal op zit wel erg het gevoel van het eind van de zomer.
      Genieten jullie nog heel veel van die laatste week!

      Verwijderen
  6. Gave foto's!

    Barcelona staat ook al een jaartje of wat op mijn lijstje, om eens te gaan bezoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker een bezoek waard, dus als je de kans krijgt, meteen doen!

      Verwijderen