woensdag 16 mei 2012

Laat de foto's het verhaal maar vertellen

Toen was ik even stil, niet dat we niets deden, verre van dat. We kookten en aten lekkere dingen, we speelden en rommelden in de tuin.
Wat ik het meest deed was piekeren en nadenken en nog eens piekeren en hierdoor slecht slapen en heel gespannen zijn. Ik kreeg vrijdags, zeg maar vlak voor sluitingstijd, iets te horen op het werk, waardoor ik eerst met stomheid geslagen was, daarna gewoon boos en me toen af vroeg of ik überhaupt daar nog wel verder wilde. Ik werk niet op maandag, maar deze maandag heb ik wel meteen een gesprek voor toelichting aangevraagd en die toelichting kreeg ik dinsdag, een heel eerlijk en open gesprek, waar bij mij alle twijfel en ongerustheid zijn weggenomen en er weer vertrouwen in heb. (gelukkig maar, ik heb het daar veel te veel naar m'n zin).
Afgelopen nacht sliep ik voor het eerst sinds dagen weer goed en liet de spanning uit m'n lijf wegvloeien en dat voelde ik vanmorgen bij het opstaan, overal spierpijn.
Dus we (klein meisje en ik) hielden ons heel rustig vandaag, allebei om even bij te komen, dus geen wandelingen en druk geknutsel vandaag.

Wat foto's van de afgelopen dagen.

asperges uit de oven, recept uit 'ecofabulous koken in alle seizoenen'


een heel gezellig stel zo op die bank


En vanmorgen kwam de zon door en vierden we een verjaardag. Grote broer en jongste zoon Joeri is vandaag 17 jaar oud geworden.


knipoog naar zijn vervolgopleiding, volgend schooljaar mag hij deze ook gaan tekenen.
Bij een verjaardag hoort taart! En de traditie is, de jarige vertelt welke taart en mama bakt.



Het kleine meisje heeft sinds kort het verschil door tussen eten en zeg maar snoepen. Ze vraagt nu af en toe aan me of ze iets 'lekkers' mag. En dan zijn stukjes soepstengel en een klein beetje chocopasta in een bakje wel een heel echte 'lekkers'.


En we eindigen met bloemen, allebei in de tuin.



Ik hoop op een paar mooie dagen, want tot dinsdag ben ik vrij!

8 opmerkingen:

  1. Fijn dat de situatie op het werk iig is uitgesproken...nu genieten van de vrije dagen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig kan je je weer ontspannen :)
    De foto's zien er in ieder geval relaxt en gezellig uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd met je grote zoon!
    En het ziet er erg gezellig uit, zo'n taart lust ik ook wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat het uitgesproken is, maar wat stom om je daar vrijdag mee naar huis te sturen.
    Gefeliciteerd met je 17 jarige zoon!
    En wat word je meiske al groot, zo opeens valt het op!
    Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met de grote zoon! Fijn dat de spanning weg is en dat je daar even een paar dagen de tijd voor krijgt om van kan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gefeliciteerd met je grote zoon!
    En ik kan tegenwoordig ook zo enorm piekeren,over van alles, en dat is idd enorm vermoeiend, gelukkig heb jij t goed kunnen uitpraten....
    Moet ik met een der peikerzaken ook maar eens gaan doen....als ik de moed vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh bah, gepieker, niet leuk.... hopelijk valt het allemaal mee, in ieder geval voel je je relaxter, gelukkig! Gefeliciteerd met je (mega)grote zoon!! En die foto van je meisje, waar ze haar koppie scheef houdt, wat supersuperlief......

    BeantwoordenVerwijderen