woensdag 13 april 2011

woensdag.... tarja's dag

toen ik haar dinsdagmorgen uit bed ging halen,
was het eerste wat ze zei, dat ze wilde verfen...
Jammer genoeg is dinsdag een werkdag,
dus dat verfen zat er niet in.
Maar vanmorgen kon dat natuurlijk wel.


voordat we boodschappen gaan doen,
nog even van de glijbaan.


moe gespeeld aan tafel
(maar wel twee boterhammen eten)


en terwijl ze even een uurtje haar bed in ging,
zaaide ik de sla,
die ik van lief's moeder had gekregen,

het uurtje slapen werden ruim twee uur
(dus ik kon ook nog zomaar een tijdje in de zon zitten)
Toen ze wakker was, gingen we samen nog iets doen..,
koekjes bakken, versieren en op eten!


En maakte grote zus ook nog een klein staartje in de piekhaartjes.
Waar ze heel trots op was.

Gingen we nog even bloemen halen voor op tafel,
waarbij ze lekker ging fietsen.
Zij koos roze roosjes,
ik het zeeuwsknoopje.
Weer een fleurig geheel op de tafel.

en terwijl Miss T naar sesamstraat keek,
toverde ik het één en ander op tafel.

rucolaslaatje met cherrytomaatjes, pijnboompitten,
kaasschaafsel en balsamicodressing

en gevulde courgette

En na zo'n dagje is het meisje best moe
(eigenlijk iets te moe, waardoor in slaap vallen niet makkelijk is)
en is mama ook best een beetje moe.
(maar wel zeer voldaan)

12 opmerkingen:

  1. Hmm... dat ziet er lekke ruit! Een heelrijk zomerse avondmaaltijd na een leuke, gezellige zomerse dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijne dag, en wat ziet ze er schattig uit bij de boterham

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zo´n dagje samen leuke dingen doen.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou, wat een heerlijke dag, zo!! Mis het soms toch wel, als ik zo jouw dag lees, dat in de weer zijn met mijn kleine mensjes... Als ik zie hoe groot ze eigen-kunnig ze nu al zijn...

    En ik moest nog wel even zoeken naar dat staartje in haar haar... Zo schattig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan het me goed voorstellen dat jullie moe zijn. Kleine meid kwam deze week drie daagjes logeren, en ik ben ook moe. Maar het was het waard, we hebben veel plezier gemaakt. Jullie ook, zo te zien.

    Liefs, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een supergeniet dagje met de grote G.
    Leuke foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke dag. Ik had vandaag ook zo'n fijne met de jongetjes.

    BeantwoordenVerwijderen