maandag 14 december 2009

maandagmorgen

Echt winterweer, het is onder nul.
De tafel in de tuin kleurt wit en de thermometer geeft het bewijs. het vriest!


Er brandt een kaarsje voor Thessa, een vriendin van ons, die vandaag geopereerd wordt
Een wens voor Kracht en een spoedig herstel

Het kleine boompje, nu wel versierd.



Ik kwam, zag en maakte er een rommeltje van. En omdat grote broer de tv voor me aan deed, stond ik zomaar 10 minuten stil en geboeid te kijken naar teletubbies.



En omdat ik niet meer wist hoe ik Tarja moest afleiden uit haar gooi- en smijtbui, deden wij jassen aan, sjaals om, mutsen op en handschoenen aan. Pakte wat restjes brood en gingen naar buiten.
Dit was een heel goede beslissing, het was zo mooi. Alles was stil, bijna geen mens buiten. Een dun laagje ijs op het water en alle bomen en struiken wit van de vorst.


samen de eenden en meeuwen voeren. Tarja vond het mooi, het gesnater van de eenden en de meeuwen die vlakbij ons op de grond neerstreken, zolang zij zelf ook maar een stuk brood kreeg om op tekauwen.
Na een klein uurtje weer thuis, koude neuzen en kouden wangen en dan het warme huis weer in waar je dan zo'n heel rozig gevoel krijgt.
Genieten jullie ook zo van dit winterweer?

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk! Zalig! Ja! Naar buiten naar buiten! We bouwen met zijn allen een schuur naast het huis, de kinderen vermaken zich met ijs op een plas water, het water van de kippen is bevroren, de schaapjes worden geknuffeld en de bruinebonensoep staat op het vuur.

    Heerlijk, zalig! Dit mag wel even duren, zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja lekker...droog en geen wind.
    Ik heb vetbollen en pinda's voor de vogels buiten gehangen!
    Lief dat je een kaarsje voor je vriendin brandt :) Dat is iets wat ik ook vaak doe.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja lekker he.. de boom versierd, de kaarsjes aan!
    Bedankt voor je reactie. En om je vraag te beantwoorden "JA, Ayanna spreekt ook nederlands" Tweetalig dus, ben erg benieuwd!:-)

    Daar geen sneeuw zeker? Hier zullen we de hele winter weer genoeg hebben...

    BeantwoordenVerwijderen