maandag 23 november 2009

het thema van vandaag is water

Water als in regenwater, als in afwaswater, als in water uit de waterbak van de katten....

Vanmorgen toen ik stond af te wassen, wilde Tarja me helpen of ook kliederen met water, want ze kroop de keuken in met een plastic kopje in haar hand en gooide die in de waterbak van de katten. Tsja kinderen imiteren toch hun ouders. Dus heb ik haar maar een doekje gegeven, zodat ze haar kopje kon afdrogen, de vloer kon dweilen of verder kon kliederen, een waterballet was het toch al.
Regenwater, het regende vanmorgen zo hard dat de hele tuin vol water stond. Ik ben nog heel even met Tarja buiten gaan staan, gewoon om te voelen hoe hard het wel niet regende. En onder de boom voor de deur sta je nog een beetje beschut.
Nog meer regenwater, toen we vanmiddag boodschappen gingen doen. Eerst langs de apotheek en toen nog een klein rondje door de buurt, en daarna boodschappen doen. Zelfs toen we weer naar huis liepen bleef het droog, totdat ongeveer een straat voor we thuis waren er een stortbui losbarstte, en de regenhoes onder in de wagen onder alle boodschappen lag, toen ben ik maar gewoon doorgelopen.... nat waren we toch al.


en verder ook nog een paar woorden voor onze Gizzert. Hij lag geheel ontspannen te slapen op de bank. Alleen achter de bank staat de box. En in de box zat Tarja....


Maar Gizzert deed wat een rooie kat moet doen en sliep onverstoorbaar verder.

2 opmerkingen: