woensdag 7 oktober 2009

vandaag

Woensdag zijn we allebei vrij, lief en ik. Dus op woensdag proberen we een combi te maken van dingen die we leuk vinden en dingen die echt moeten.
Weten dat ik de dag erna vrij ben helpt me op dinsdag door m'n werkdag heen, als ik het niet te druk heb om aan iets anders dan werk te denken. Maar in een gestolen momentje kijk ik dan naar buiten en zie op de parkeerplaats de platanen die hun bladeren verliezen en bedenk me dat ik wel naar het bos wil, of dat ik naar de groene passage wil, of dat ik wil kijken bij donner voor fantasyboeken of kinderboeken.


En vandaag was het gelukkig weer woensdag, dus rustig op staan en koffie drinken en maar eerst iets nuttigs doen (behalve een wasje draaien), we gaan naar het huis van lief en hangen daar posters op voor de openhuizendag van komende zaterdag. Dan is het tijd voor leuke dingen, we gaan naar de groene passage, bij de supermarkt halen we eerst een struikje andyvie, want het ene struikje uit de odin tas van de week was te weinig en ik neem wat thee mee, rooibos met kaneel en kardemon, lekker winters.
We lunchten bij Spirit, bospaddestoelensoep en een gemberwortelsapje. En onze dreumes liet duidelijk merken dat zij geen brood wilde, maar hetzelfde wat wij aten, dus haar hapjes soep gevoerd, wat haar zich goed liet smaken.
Toen met Tarja in de kinderwagen naar Donner gelopen, met haar buikje vol warme soep en gewiegd door de hobbelende wagen viel Tarja in slaap. En met het excuus van de kinderboekenweek hebben we voor Tarja een mooi prentenboek en een plaatjesboek uitgezocht.
Weer rustig terug gelopen, met een nog steeds slapend meisje, de auto opgezocht en naar huis gereden.


En dan kan ik verder nog een saaie opsomming geven van alles wat we toen nog hebben gedaan, van boodschappen, stofzuigen , wassen draaien en opvouwen.
Maar nu zit ik op de bank met een mok van m'n winterthee en is het goed, een gevoel van moe maar voldaan. Morgen weer werken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten