zaterdag 5 september 2009

van fornuizen en kookboeken

Vandaag bij het Kookpunt(noordplein te R'dam)geweest, dat is drie winkels lang kwijlen. Lief en ik houden van koken (en vooral van lekker eten). Een soort beroepsmatig overblijfsel is Lief's liefde voor kookgerei (lees messen) en verschillende keukenapparaten (ingewikkelde mixers, blenders enzo.) Winkel 1 was dus een soort van paradijs op dit gebied niet alleen voor hem, ik vond daar ook genoeg, een hele stelling vol met kookboeken. Ik hou van kookboeken, terwijl ik erin lees kan ik de gerechten soms al bijna proeven. Ik heb me dan ook niet in gehouden en een kookboek meegenomen van tochwel een favoriete (kookboeken)schijfster van me, De smaak van mijn herinnering van Tessa Kiros.

Winkel 2 vol met fornuizen/ovens en Smeg koelkasten, nu kunnen koelkasten mij niet echt boeien, maar fornuizen wel, vooral als ze daar de Aga hebben staan (engelse nostalgische degelijkheid), wie wil dat nou niet een fornuis met 4 ovens. (gril/bakoven, braadoven en sudderoven). Okay, we hebben er de ruimte niet voor (laat staan het geld), maar het is mooi.
Dan winkel 3, deze vol met espresso apparaten. Mijn koffie-liefde gaat niet verder dan een koffie heel erg verkeerd(slappe koffie met heel veel melk), maar lief houdt wel van koffie en als je de andere twee winkel al hebt gedaan, doe je deze toch ook nog.

En door al die kookattributen kregen we toch wel beetje trek, dus dan ga je maar even een cafe in voor een broodje en thee.

onze kleine kroegtijger

Nog snel sokken voor Tarja gekocht. Ja, het was ineens herfst van de week, en toen merkte ik dat al haar sokken inmiddels te klein waren.
En bij het avondeten verbaasde Tarja me ook nog door mijn vis lekker te vinden. Want ze at het als een wolf(nu was het dan ook zeewolf) en ook een paar happen gepofte aardappel vond ze goed te doen. Een klein lekker bekje is ze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten