woensdag 16 september 2009

slaapdrama

Sinds een paar dagen is slapen dus weer een klein drama. Het ging steeds beter, doorslapen tot een uurtje of 5, dan een klein slokje en dan weer verder slapen.
Maar ineens is dat dus over. Naar bed brengen gaat goed, altijd hetzelfde ritueel, bad, boekje lezen, slokje voor de slaap en dan kon ik anders een slaperig meisje in bed leggen en dan viel ze bijna meteen in slaap. Maar nu zodra ik haar in bed leg is het brullen, ze huilt boos, ze huilt verdrietig. Geen idee wat er aan de hand is. Ze is dan ook moeilijk te troosten, is even stil en huilt dan ineens weer hard. Vanavond had ik haar vast in m'n armen, en haar wiegend als een kleine baby gaf ze eindelijk toe aan haar moeheid en sliep.

Maar zolang ik de reden van haar niet willen slapen weet, ben ik bang dat een beetje doorslapen er echt niet in zit.

4 opmerkingen:

  1. Ojeee, wat heb ik een mazzel dat Roxy tot 8 uur doorslaapt!
    Het gebeurd wel eens dat ze niet goed in slaap kan vallen of s'nachts wakker wordt.
    Dan maakt ze een groeisprongetje, is ze verkouden of heeft ze in haar broek gepoept.
    Als ze zo huilt wieg ik haar ook in m'n armen tot ze rustig is en leg haar terug in bed.
    Slaap lekker ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. snel groeien geeft enorm veel prikkels; Ronja reageert daar dan ook zo op. Er komt veel op ze af en hun zintuigen zijn zo open... te open bij sommige kindjes. Misschien ook bij Tarja?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Patricia; heerlijk dat Roxy zo goed slaapt. Ik zou ook best weer een nachtje willen doorslapen.

    @Sokssawat; iets om inderdaad in gedachten te houden. Daarom masseer ik haar ook altijd voor het slapen gaan, zodat ze zelf haar huid, dus haar grenzen kan voelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik dacht ook al: misschien wat overprikkeld. dan is een slaapliedje, knuffelen met mama en masseren wel heel fijn. Hopelijk werkt het!

    BeantwoordenVerwijderen