maandag 13 april 2009

7 maanden




Vandaag is onze Tarja 7 maanden oud. Wat een verschil weer met vorige maand. Deze maand stond in het teken van eten, van vaste voeding. Dus er werd hier druk gepureerd, allerlei soorten fruit en groente, wat in het begin maar matig (lees niet)door haar werd gewaardeerd. Maar een week of twee geleden had ze het ineens door, hoe je goed van een lepel moet happen en dat al die dingen die op die lepel liggen best lekker zijn. En nu hapt ze met smaak pap, fruit en groente met aardappels.


Dus 1x in de week sta ik te koken voor haar voorraad, dan maak ik hapjes van pompoen, courgette, wortelen en bloemkool, zodat als ik heb gewerkt altijd eten voor haar in de vriezer heb liggen en niet meteen hoef te grijpen naar potjes voeding.
En een bijkomend voordeel van het eten van vaste voeding is, dat er nu een borstvoeding is weggevallen en ik nu als ik werk nog maar 2x hoef te gaan kolven. :)

Ook heeft Tarja haar voeten nu helemaal ontdekt, zodra 'sochtends haar slaapzak open gaat, gooit ze haar benen omhoog, pak haar voetjes en stopt die in de mond. Een andere leuke bezigheid is het uittrekken van sokken en ook die gaan in de mond.

Een nacht doorslapen doen we nog steeds niet, maar zus Mirte was vroeger ook een ster in het nachtbraken, dus dat Tarja nog niet doorslaapt verbaast me dan ook niets.
En eigenlijk is het nog best knus, zo'n slaperig lijfje tegen je aan, die grote blauwe ogen die je aankijken, terwijl er serieus gedronken wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten